Bawa mak yang uzur duduk sekali. Tapi suami marah sampai suruh buat pilihan untuk pilih mak atau dia. Tergamak dia buat mak macam tu.

Bawa mak duduk sekali. Tapi suami marah sampai suruh buat pilihan untuk pilih mak atau dia. Tergamak dia buat mak macam tu. Benar syurga istri di bawah tapak kaki seorang suami, manakala syurga si suami pula di bawah tapak kaki ibunya. Namun dalam keadaan yang tertentu, tiada salahnya jika suami turut membantu ibu kepada istrinya […]

Continue Reading

Dapat lelaki jenis yang pendiam. Tapi lepas buat benda tu dalam kereta lelaki tu terus banyak cakap. Tapi lama lama tak sangka ini pula yang terjadi.

Assalamualaikum semua. Terlebih dahulu aku ingin mengucapkan terima kasih admin kerana sudi menyiarkan luahan hati aku. Luahan hati aku yang sudah tak tertanggung dan aku harap dapat serba sedikit jawapan daripada pembaca sekalian. Suka aku ingin mengenalkan diri aku. Aku Maya berumur 25 tahun dan sudah tamat pengajian. Aku bukanlah seorang yang pandai mengatur ayat […]

Continue Reading

Dikutuk oleh mertua sebab tidak bekerja. Lepas kahwin wanita ini nekad untuk berhenti kerja sampai mertua pun tak suka.

Setiap orang yang melalui alam perkahwinan ada perjalanan hidup masing-masing. Setiap pasangan suami isteri selalunya akan berbincang untuk menentukan haluan kehidupan mereka bersama. Zaman kini memang sudah biasa suami isteri bekerja mencari nafkah. Tetapi sudah tentu ada juga yang memilih untuk menjadi suri rumah sepenuh masa walapun mempunyai pelajaran yang baik. Jom baca kisah seorang […]

Continue Reading

Bawa ank angkat bertudung labuh dgan alasan nak praktikal. Bila isteri pergi kursus akhirnya semua terbongkar. Tak sangka ini perangai sebenar ank angkat.

Salam semua, Saya ingin menceritakan sebuah pengalaman kehidupan. Saya seorang wanita berkerjaya agak baik, berpendidikan tinggi, berjawatan dalam politik. Cerita bermula bila saya berkahwin dengan duda anak dua. Suami membawa 2 anak perempuan nya tinggal dgn saya dirumah ibu bapa saya. Mak dan ayah saya sangat sayangkan ke 2 cucu baru itu walau bukan datang […]

Continue Reading

Hanya kerana asal dari pantai timur wanita ini dibenci oleh keluarga mertua sampai dijadikan macam orang gaji. Tak sangka rupanya inii perangai sebenar mertua padahal duduk di Madinah.

kawin time belajar last semester. Husband aku pegawai bank kat selangor. Husband aku ank no 2 dan ank kesayangan mak mertua aku. Sebelom kami kawen, laki aku ada cakap yang mak dia tak suka orang pantai timur. Bagi dia, org pantai timur ni cakap ntah apa2, tak pandai jaga diri and selekeh. Nak dijadikan cerita, […]

Continue Reading

Gara gara isteri tak bagi keluar malam suami cabar isteri letak tangan atas pemanggang satay. Akhirnya pagi tu apa yang jadi betul betul buat suami menyesal.

GAMBAR SEKADAR HIASAN Assalamualaikum semua, Hari ini aku nak buka luahan hati kecil aku sebagai seorang lelaki. Ya, aku menaip ejaan dengan penuh bagi memudahkan mereka membaca luahan aku ini. Aku sudah pun berkahwin. Dan kemungkinan ramai yang mnengkritik aku setelah apa yang aku luahkan. Aku jadikan ia sebagai satu pengajaran bagi aku dan semua. […]

Continue Reading

Pelik isteri selalu bersedekah padahal gaji tak banyak mana pun. Bila balik kampung isteri aiskrim satu pun boleh kongsi 8 orang. Rupanya ini rahsia isteri selalu banyak duit.

Nama saya Nizam, berumur lewat 20an. Saya seorang juruteknik di sebuah kilang farmasi di Negeri Pantai Timur. Sudah pun berkahwin dengan isteri yang kira paras rupanya cantik dan manis orangnya. Apa yang buatkan saya lebih tertarik kepadanya adalah sifatnya yang sangat pemurah! Yes, isteri saya seorang yang suka BERSEDEKAH. Kami dikurniakan sepasang anak kembar yang […]

Continue Reading

Bangga dapat isteri cantik. Lepas kahwin isteri tunjukkan perangai sebenar sampai suami nekad untuk tidur luar setiap hari.

GAMBAR SEKADAR HIASAN. Bila baca tajuk story aku ni, korang jangan lah jump to the conclusion terus ok. Sebelum kau orang nak komen negatif ke positif ke, meh dengar aku citer dulu. Macam ni. Aku ni kahwin dengan seorang perempuan yang sangat cantik. Lawa sangat bini aku. Sebagai suami, mesti la aku bangga ada bini […]

Continue Reading

Kalini giliran Zara Zya dedahkan punca perpisahan dengan Hafreez. Tak sangka rupanya ini yang terjadi.

Kalini giliran Zara Zya dedahkan punca perpisahan dengan Hafreez. Tak sangka rupanya ini yang terjadi. Dari segi istilah, bertunang dalam bahasa Arab adalah disebut ‘khitbah’ membawa maksud permulaan kepada pernikahan yang merujuk kepada proses ‘melamar’ seseorang wanita oleh pihak lelaki. Rata-rata alim ulama pula menyatakan bahawa hukum bertunang adalah harus, namun Imam Syafie mengatakan bahawa […]

Continue Reading

Baru pertama kali jumpa keluarga bakal tunang ibu dah tanya berapa hutang yang ada. Tak sangka rupanya dia nk kongsi duit hantaran untuk majlis kahwin nanti.

Aku Hannah berumur 29 tahun dan masih belum berkahwin, hujung tahun ni aku bakal bertunang dan segala persiapan dari aku untuk majlis bulan 12 ni aku belum sediakan. Aku rasa aku complete package la sebabb masih lagi gagal mempunyai kerjaya stabil di usia 29 tahun ni. Dulu aku pernah terjebak MLM yang mana aku rugi […]

Continue Reading