Isteri tak pernah nak insaf lepas beberapa kali kantoi dengan suami. Akhirnya suami nekad lakukan sesuatu sampai dia menyesal.

Aku Nur (bukan nama sebenar). Aku berumur dalam lingkungan 19 tahun. Dilahirkan dalam sebuah keluarga yang bahagia itu merupakan satu nikmat yang semua orang nak dan tak semua orang dapat. Dan orang itu termasuklah aku. Ya, aku dilahirkan dibesarkan dalam keluarga yang porak-peranda. Aku jarang share masalah aku dengan orang. Aku tak suka share dengan […]

Continue Reading

Pelik keluarga mertua minta hantaran sampai 15 ribu. Lepas nikah wanita ini langsung tak pandai buat apa. Akhirnya lelaki ini nekad lakukan sesuatu pada isteri yang mengejutkan keluarga.

Assalamualaikum and thanks admin. Perkenalkan diri nama saya Zarul (Bukan Nama Sebenar). Lately zarul perasan hantaran jadi hot topic. Let me share my experience. Zarul dah kahwin almost 5 years. Kahwin dengan pilihan hati yang juga bekas graduan tempat sama dan sama-sama suka. Jadi lepas grad dapat kerja tetap terus kawin. Wife zarul ni memang […]

Continue Reading

Mula mula kahwin bangga dapat lelaki kaya. Tak sangka malam tu kantoi rupanya selama ini suami keluar dengan wanita lain.

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Cubaan membuat cerpen berbentuk diari. Harap dapat memberi kritikan yang bermanfaat untuk semua. Hayati lah. 11.11.2011 – Hari ini aku sah bergelar seorang isteri kepada seorang lelaki yang bernama Qaidir. Setelah enam tahun kami menyemai kasih. Akhirnya aku dan dia bersatu dalam ikatan yang suci. Aku bukan tak mahu mempercepatkan nikah. […]

Continue Reading

Lagi sebulan nak nikah tiba tiba ada terima satu panggilan. Tak sangka rupanya sebelum ini tunang ada rahsia kan sesuatu. Terduduk dan tergamam lelaki ini bila dapat tahu cerita sebenar

Lagi sebulan nak nikah tiba tiba ada terima satu panggilan. Tak sangka rupanya sebelum ini tunang ada rahsia kan sesuatu. Terduduk dan tergamam lelaki ini bila dapat tahu cerita sebenar Aku dah graduan UIA. Cerita ni memang cerita betul hidup aku sendiri. Bukan nak membuka pekung di dada, tapi ada mesej yang ingin aku sampaikan. […]

Continue Reading

Dalam perjalanan nak ke Kuala Terengganu tergamam pasangan ini bila tiba tiba toleh kereta sebelah untuk tengok driver dalam kereta kuning. Terus meremang bulu roma.

Kebiasaannya apabila tiba musim cuti perayaan atau persekolahan, ramai orang akan pulang ke kampung halaman. Kesesakan lalu lintas adalah perkara biasa yang dialami jika tiba musim cuti sebegini. Begitu juga dengan Mohd Ali, 41, yang selalunya akan pulang ke kampung halaman isterinya di Kuala Terengganu. “Saya tinggal di Johor Bahru. Selalunya kalau tiba cuti raya […]

Continue Reading

Dah sembilan bulan tidak terlibat aktif dalam sebarang filem atau drama. Tak sangka rupanya ini yang terjadi dengan Sheila Mambo

Menurut pemilik nama sebenar Rusilawati Hasan itu, seseorang yang miskin tetapi tidak melakukan kejah4tan jauh lebih mulia jika dibandingkan dengan individu kaya-raya tetapi melakukan perbuatan tak elok. “Daripada saja-saja minta sedekah atau mengambil, mana lebih keji?” soal pelakon yang turut terlibat dalam drama Asalkan Dia Bahagia itu. Jatuh ke maruah kalau miskin? Saya tak fikir […]

Continue Reading

Lepas dapat tahu isteri mengandung suami suruh isteri buat sesuatu yang tak masuk akal. Tak sangka rupanya ini tindakan bijak yang isteri buat.

Wanita ini dipaksa suami untuk menggugurkan kandungan kerana suami masih belum bersedia terima anak dengan alasan baru bekerja. Walau sudah dipujuk berkali-kali suami tetap berdegil. Namun kecekalan wanita ini memang kami salute! ‘Aku minta budak tu je pergi, bukan kau sekali’ Saya nikah muda, masa tu umur saya 21, ex husband 25. Bahagia saya cuma […]

Continue Reading

Gara gara isteri gemuk dalam diam suami ada simpan perempuan lain sampai di malukan depan orang ramai. Akhirnya isteri nekad lakukan sesuatu sampai suami menyesal.

Saya mempunyai berat badan yang agak besar dulu. Disebabkan saya gemuk, suami saya menduakan, tinggalkan saya dan malukan saya pada umum. Saya tak minta jadi gemuk seperti ini. Saya gemuk pun selepas melahirkan anak kembar awak. Saya tak ada masa nak kuruskan badan disebabkan menyusu dan sibuk bekerja untuk bantu awak. Saya tahu awak menduakan […]

Continue Reading

Pelik ank ank perempuan berubah lepas bermalam dirumah bekas suami sampai tersinggung perasaan ibu. Tak sangka rupanya ini yang terjadi bila ank ank kat sana.

Foto sekadar hiasan. Assalamualaikum, nama aku Lina (bukan nama sebenar), seorang ibu tunggal dengan dua orang cahaya mata. Umur aku awal 40an. Biar aku ringkaskan cerita, aku dan bekas suami berisah sudah hampir sepuluh tahun. Berpisah kerana bekas suami yang tidak bertanggungjawab kepada keluarga. Kami berpisah pun selepas aku membuat tuntutan fasakh selepas ditinggalkan tanpa […]

Continue Reading

Tergamam sebab pihak sana letak hantaran sampai 18 ribu tunai. Tak sangka bila dah kahwin ini perangai sebenar wanita ini.

Foto sekadar hiasan. Assalamualaikum. Aku nak luah something, mungkin boleh dijadikan pengajaran kepada pembaca. Pertama-tamanya, aku berumur 27 tahun, anak kedua dan anak perempuan tunggal dalam enam adik-beradik. Dengan lima orang adik-beradik lelaki, tak salah kalau aku cakap aku hampir tak betul sebab tertekan dengan raja-raja yang aku kena layan sepanjang aku membesar. Abah aku, […]

Continue Reading