3 hari berlapar tak isi perut. Akhirnya pelajar ini tekad untuk ambil duit tabung masjid. Tak sangka dia sanggup tinggalkan nota seperti itu

Kisah yang ingin dikongsikan ini sebenarnya pernah tular beberapa tahun yang lalu. Ia bukan sahaja mendapat perhatian warganet, malah beberapa pihak turut terpanggil untuk membantu. Akibat desakan hidup, seorang penuntut sebuah kolej telah ‘mengambil’ duit di dalam tabung yang dipercayai tabung masjid milik kolej berkenaan berjumlah RM7.85. Apa yang membuat ramai berasa sebak adalah, individu […]

Continue Reading

Allah nak bagi cash. Padahal dah ulang alik lalu kat tirai tu tapi tak pernah nmpak pape pun

Bila barang berharga hilang, kebiasaannya seseorang itu akan menjadi panik dan mula berfikir yang bukan-bukan. Jika terus buat laporan polis, tiada masalah. Tetapi jika terus menuduh orang lain tanpa bukti atau terus pergi jumpa bomoh temberang? Dah lain pula jadinya. Seperti yang dikongsikan oleh lelaki ini, beliau meminta nasihat dari seorang ustaz yang berasal dari […]

Continue Reading

Seorang pengguna twitter telah mendedahkan sesuatu yang tak dijangka selepas memberi makan kepada seekor kucing. Tweet itu tlah meraih 20000 tanda suka.

Sering kali kita dengar, bila makan di restoran kalau nampak kucing datang dekat kita jangan lah halau atau sepak kucing tu. Beri kucing tu sedikit makanan kita, sebab apa? Sebab kucing tu pembawa rezeki. Tiap kali kamu beri makan kepada kucing, berdoalah inshaaAllah dimakbulkan doa anda. Malah ada juga yang berkata sekiranya mahu murah rezeki, […]

Continue Reading

Cikgu terkejut seluar stokin kasut dan tali pinggang bertaburan di luar tandas sekolah. Tak sangka rupa rupanya budak ini sedang buat sesuatu dalam tandas tu

Sepasang kasut, sepasang stoking, satu tali pinggang yang kepalanya tercabut berterabur kat luar tandas. Tak jauh dari situ ada sehelai seluar yang bergulung. Nampak sangat dibuang dengan tergesa-gesa. Aku terus masuk tandas mencari siapa tuan empunya seluar ini. Kelihatan tersengih-sengih seorang murid tahun 1 keluar tandas. “Seluar awak kat luar tu?” Kepala dianggukkan malu-malu. “Kenapa […]

Continue Reading

Gadis ini dibuang gara gara disangkakan hamil dan terpaksa kahwin dgn rider makanan pulak utk tutup malu family. Lepas 2 bulan kahwin pergi checkup dan doktor cakap sesuatu yg buat dia terduduk

Gambar sekada hiasan. Assalamualaikum. Perkahwinan satu ibadah yang dituntut dalam Islam yang mengharuskan umatnya berkahwin untuk menambahkan bilangan umat Islam. Kalau cerita konteks perkahwinan, pasti mengimpikan setiap pasangan mengimpikan kebahagian. Namun, lain pula perkongsian kali ini. Berkahwin kerana terpaksa, bagaimana agaknya perasaan tu? Ditambah dengan masalah kesihatan… Assalamualaikum Admin. Maafkan Aku terpaksa guna akaun palsu […]

Continue Reading

Tak sangka gadis ini dilamar 100 lelaki pada setiap hari. Terkejut bila tahu ini punca dia sering dikejar oleh lelaki diluar sama

Wow, bertuah sungguh gadis ini pernah dilamar lebih 100 lelaki sehari, dijanjikan kesenangan, hantaran mahal, malah ada yang mahu hadiahkan sebuah gimnasium! Semuanya gara-gara gadis  ini pernah menjadi tular di media sosial selepas aksinya menjalani latihan beban di gimnasium dirakam dan menjadi tumpuan warganet di Instagram. “Lebih 100 lelaki melamar saya pada setiap hari. Ada […]

Continue Reading

Gadis ini dapat duit belanja berjuta juta tiap tiap bulan daripada suaminya. Tapi lepas hampir bertahun bina mahligai gadis ini tiba tiba minta dilepaskan. Tak sangka ini puncanya.

Hi kepada semua pembaca Empire Media Network 🙂 Moga komen yang murni murni dan baik baik je ye dibawah artikel ni! Selamat membaca! Jangan lupa like dan komen artikel dibawah 😉 Sebut sahaja perkataan Dubai pasti dalam kepala kita terus terbayang-bayang kehebatan kota metropolitan, bangunan pencakar langit dan kereta mewah bernilai jutaan ringgit menyusuri jalan […]

Continue Reading

Gadis ini stop rehat di hentian rnr utk lelap sebentar. Tak sangka dia bangun dari lelap setelah 3 bulan kejadian. Apa yang berlaku padanya sgt mengejutkan

Pelik Gadis ini tertidur di RNR tetapi terbangun selepas 3bulan. Pengalaman hitam apabila pengsan di dalam kereta dan akhirnya tidak sedarkan diri selama 3 bulan yang bermula pada pertengahan 2014 nyata telah mengubah kehidupan seorang gadis baru berusia 24 tahun… Ummu Diyana Ibrahim yang kini mampu menyambung pelajaran di Universiti Utara Malaysia (UUM), Sintok. Pelajar […]

Continue Reading

Kenal bkal mak mertua tak sampai sehari dah habis beratus gara gara ajak shopping tapi gadis ini yg kena bayar. Gadis ini terkejut bila tiap hari bkal mak mertuanya nak sedut duit dia

Gambar hanya sekadar hiasan. Assalamualaikum all! Aku nak share kisah pengalaman aku berdepan dengan Lelaki G0ld Digger. Dunia sekarang memang sudah terbalik, dahulu, bila disebut pengikis, g0ld digger, pasti wajah perempuan bermain di kepala. Perempuan memang tak lari dari perkataan pengikis dan hanya melayan lelaki yang berdompet tebal. Tapi era zaman sekarang, sudah masuk alaf […]

Continue Reading

Berkaca terus mata bapanya bila dia nak order sepinggan nasi goreng tapi ank marah dipaksanya utk order roti canai je. Tk sangka ini tindakan mengejut bapanya bila dijerkah dpn org ramai

Gambar sekadar hiasan. Assalamualaikum. Kasih ibu bawa anak ke syurga, kasih ayah buat kita bahagia sepanjang masa. Ia kedengaran biasa namun jika diteliti dengan mendalam, ia membawa maksud yang sangat besar. Dunia semakin maju, namun masih ada segelintir masyarakat hari ini yang kurang peka dan lalai dengan sensitiviti perasaan ibu bapa. Seorang gadis yang bekerja […]

Continue Reading