Gadis ini ajak kekasihnya balik rumah. Tapi bila sampai rumah lelaki ini terjumpa gambar lama yang buatkan muka dia berubah dan tak senang duduk. Akhirnya malam tu terbongkar cerita sebenar.

Pengakuan oleh Aina (bukan nama sebenar) bagaikan cerita yang hanya dilihat dalam drama atau filem, namun hakikatnya ini benar-benar berlaku. Sudah lima tahun kisah berlalu iaitu ketika dia masih menuntut di sebuah pusat pengajian tinggi, tetapi tetap segar dalam kenangan dan menjadi pengajaran seumur hidup. Memulakan bicara, Aina berkata, ketika semester pertama di universiti, dia […]

Continue Reading

Pelik adik ipar selalu nk pinjam duit siap cakap jangan bagi tahu suami dia. Tak sangka rupanya sebab ini. Bila dah kantoi nak jumpa pun malu.

Foto sekadar hiasan. Luahan wanita ini berkenaan tabiat hutang ahli keluarganya nya yang sejak dulu tak pernah berubah. Lebih menyedihkan, hutang yang diberikan tidak dikembali seperti dijanjikan. Sehinggakan ada yang mendapat ‘balasan’ angkara hutang yang tertunggak. Ikuti luahannya dibawah. Cerita hutang aku ni dah bermula sejak 30 tahun yang lalu masa belajar kat IPTA. Abang […]

Continue Reading

Tergamam sebab pihak sana letak hantaran sampai 18 ribu tunai. Tak sangka bila dah kahwin ini perangai sebenar wanita ini.

Foto sekadar hiasan. Assalamualaikum. Aku nak luah something, mungkin boleh dijadikan pengajaran kepada pembaca. Pertama-tamanya, aku berumur 27 tahun, anak kedua dan anak perempuan tunggal dalam enam adik-beradik. Dengan lima orang adik-beradik lelaki, tak salah kalau aku cakap aku hampir tak betul sebab tertekan dengan raja-raja yang aku kena layan sepanjang aku membesar. Abah aku, […]

Continue Reading

Isteri zaman sekarang tak sama dengan zaman dulu. Tak sangka bila balik kampung ini yang menantu buat sampai ibu mertua tarik muka.

Foto sekadar hiasan. Mak saya sebenarnya baik sangat2. Anak menantu susah ke apa, mesti mak saya yang tolong dulu terutamanya harta benda dan kewangan memandangkan mak saya dari keturunan hartawan. Cerita saya ini, saya tak salahkan mak saya seratus peratus sebab semua ni berpunca dari didikan kebanyakan orang dulu-dulu. Mak saya pun dah berumur 60an. […]

Continue Reading

Lepas 5 tahun kahwin baru pergi berubat. Dalam diam rupanya ada pihak hantar shir pemisah dan tak sangka ada lagi yg wanita ini tak cerita pada sesiapa.

Ramai pasangan suami isteri gemar memuat naik gambar-gambar yang memaparkan kebahagiaan hidup berumahtangga di media sosial, seolah terdapat satu pertandingan bawah sedar siapa yang paling bahagia. Apabila ditegur, ada di antara mereka yang melenting. Iyalah, akaun media sosial peribadi, hak mereka hendak muat naik gambar apa pun. Kalau tak suka, silakan unfollow, hide, unfriend dan sebagainya. Namun, […]

Continue Reading

Penangan dapat mak mertua makcik bawang. Habis semua perihal menantu dijaja pada jiran. Siap masuk bilik tangkap gambar lagi.

Foto sekadar hiasan. Jarang kita dengar masalah mak mertua dengan lelaki menantu kan. Yang selalu kita dengar adalah. Menantu perempuan hantu, hahaha. Aku berumur 24. Anak perempuan bongsu. Atas aku semua abang lelaki. Alhamdulillah. Allah uji aku dengan mak mertua hantu. Haha kenapa cakap Alhamdulillah, sebab orang kata kalau diberi ujian pun kena ucap Alhamdulillah. […]

Continue Reading

Sampai rumah bidan dia terus usap perut ibu. Ayah ajak balik sebab tak sedap hati. Bidan tu kejar sampai luar dan cakap suatu yang buat semua meremang.

Kali ni aku nak kongsi kisah yang dialami oleh keluarga aku selepas tersalah jumpa bidan. Waktu tu aku baru 13 tahun (anak tunggal), dan baru nak dapat adik kedua. Bile mak aku dah lama tak mengandung, tup tup mengandung, dia rasa macam sengal sengal badan dan rasa nak berurut. Kami duduk area Puchong pada masa […]

Continue Reading

3 tahun tiada zuriat isteri selalu dihina oleh mak mertua. Lepas bersalin sengaja mak mertua masukkan sesuatu dlm botol susu cucu hingga terbuka hati suami untuk lakukan sesuatu

Foto Sekadar Hiasan. Assalammualaikum admin dan semua follower. Mohon hide profile saya ye. Saya dah 10 tahun berkahwin dan dikurniakan 3 anak. Suami kerja penjawat awam. Saya pula suri rumah sepnuh masa selepas bersalin anak sulung. Di sini saya nak share pengalaman saya masa berpantang dengan mak mertua. Bukan kehendak saya yang nak berpantang dengan […]

Continue Reading

Gadis ini nekad pinjam acc fb kakaknya untuk stalk identiti lelaki ini. Alangkah terkejutnya bila dia terjumpa satu acc dgn gambar yang buatnya menangis

Foto sekadar hiasan. Assalamualaikum, readers. Aku doakan semoga hari anda ceria selalu, tapi doa ini bukan untuk sang lelaki (sudah berpunya) yang miang! Aku wanita bekerjaya, masih muda dan belum berkahwin. Dengan usia semuda ini, aku yang memegang jawatan ketua unit/department di sebuah agensi awam merasakan ia agak mencabar lebih-lebih lagi jika urusan kerjaku melibatkan […]

Continue Reading