Tak perlu terlalu terdesak untuk beli jiwa keluarga mentua yang akhirnya diri sendiri yang menanggung kesusahan.

Adat hidup berumah tangga bukanlah bermakna kamu hanya mengahwini suami atau isteri sahaja. Tetapi seluruh keluarganya. Kedua ibu bapa, adik-beradiknya, iparnya yang juga biras kita, sepupu sepapatnya, pendek kata semualah! Bukan sahaja perlu pandai bawa diri, ringan tulang, ringan mulut bertanya tetapi yang penting tak perlu terlalu terdesak melakukan semua hanya kerana mahu diterima keluarga […]

Continue Reading

Tiap hari mak mertua mintak magnum. Menantu kecewa mak mertua perguna gaji suami habis habisan. Tak sangka sampai paksa isteri kerja dan buat part time cuci pinggan untuk bantu suami.

Gambar sekadar hiasan. Assalamualaikum. Topik berkaitan ibu mertua sentiasa menjadi bualan panas yang menjadi kerisauan bagi bakal-bakal menantu terutamanya menantu perempuan. Walaupun mungkin segala rasa tidak puas hati dengan ibu mertua merupakan satu masalah dalaman yang tidak perlu disebarkan kepada umum namun kita telah ‘dihidangkan’ dengan pelbagai kisah negatif berkaitan dengan topik ini. Sekali lagi, […]

Continue Reading

Mak nak suami kahwin dgn gadis pilihannya. Suami terpaksa turutkan sebab takut dikatakan tak hormat maknya walaupun kena duakan isterinya.

Gambar sekadar hiasan. Assalamualaikum. Aku seorang suami berumur 37 tahun. Isteri aku seorang ibu tunggal anak 4 semasa kami bernikah pada 4 tahun yang lepas. Sekrang isteri aku berumur 47 tahun, 10 tahun lebih tua daripada aku. Tetapi aku cakap terus terang, isteri aku seorang yang cantik dan pandai jaga badan. Badan dia kecik molek […]

Continue Reading

18 tahun tak pernah tgk mak kt kampung lepas duduk rumah mertuanya dari kahwin.Terkejut bila dapat ws mak yang buatkan sampai wanita ini terduduk

Gambar sekadar hiasan. Assalamualaikum semua. Maaf kalau kisah yang aku nak cerita ini akan menyinggungkan mana-mana pihak. Kisah ini terjadi dalam keluarga aku sendiri, terjadi pada kakak sulung. Kakak aku dah mendirikan rumatagga selama 18 tahun. Dia kini tinggal di rumah keluarga mertuanya sejak dia berkahwin. Sehingga sekarang, dia tidak pernah beraya bersama kami sama […]

Continue Reading

Masa abah nampak gambar lelaki tu habis menggigil sampai terduduk. Terkejut semua bila abah jerit jerit. Terbongkar semuanya pasal lelaki yang buat abah tergamam

Gambar sekadar hiasan. Assalamualaikum semua. Terima kasih kalau confession saya ni di terima. Confession saya ni agak serupa drama. Tapi baru beberapa bulan terjadi. Saya ada 3 adik beradik akak saya 2 orang dan saya sorang lelaki. Yang besarkan kami ni ayah. Ibu saya dah tak ade waktu saya umur 6 tahun. Awal tahun haritu, […]

Continue Reading

Hantaran sampai 22k mcm nak jual ank tapi lelaki itu setuju. Tiba tiba pengantin lelaki ambil pembesar suara bila selesai akad dan terus lepaskan isteri yang baru dinikahinya dgn talak 3

Gambar sekadar hiasan. Assalamualaikum. Lama juga aku bekerja sendiri sebagai photographer wedding. Macam-macam aku dah tempuh dan lalui. Ini aku nak kongsi sikit cerita yang pernah terjadi di depan aku suatu masa dahulu. Mas hantaran kahwin, mak ayah perempuan ini letak RM22,222.22. Memang mahal sangat wehh, tetapi si lelaki ini telah bersetuju. Aku tengok yang […]

Continue Reading

Untuk para isteri ketahuilah hormat pada suami juga penting. Ini beberapa tips yang anda boleh buat untuk tunjuk rasa hormat pada pasangan.

GAMBAR SEKADAR HIASAN Perempuan perlukan kasih sayang. Lelaki perlukan hormat. Nampak mudah, tapi sebenarnya agak rumit. Lelaki ada keperluan untuk dihormati yang sangat kuat hingga bila mereka dihormati, hati mereka akan jadi seakan-akan pokok yang sudah cukup disiram. Sebaliknya bila mereka rasa tak dihormati, mereka akan rasa sedih dan seperti dibenci. Ramai perempuan hari ini […]

Continue Reading

Isteri bila dah ada ank dia bukan tiada masa untuk suami. Tapi sebenarnya dia sibuk uruskan ank. Lelaki pula jangan ambil peluang untuk bercinta dengan wanita lain.

Isteri bila sudah ada anak, bukanlah tiada masa untuk suami, tapi sebenarnya dia sibuk uruskan hal rumahtangga dan anak. Suami janganlah kecil hati dan ambil peluang untuk jatuh cinta dengan wanita lain. Cuba ikuti perkongsian Ustaz Ebit ini. Sedih memang banyak kejadian orang sakitkan isteri masa mengandung. Kasihan isteri. Ya Allah sedih.. Saya berlari nak […]

Continue Reading

Suami boleh ada sifat terbuka dengan isteri. Tapi jangan sampai jadi dayus.

GAMBAR SEKADAR HIASAN Secara mudahnya cuba kita lihat betapa ramainya lelaki akan menjadi DAYUS apabila: 1. Membiarkan kecantikan aurat, bentuk tubuh isterinya dinikmati oleh lelaki lain sepanjang waktu pejabat (jika bekerja) atau di luar rumah. 2. Membiarkan isterinya balik lewat dari kerja yang tidak diketahui bersama dengan lelaki apa dan siapa, serta apa yang dibuatnya […]

Continue Reading

Ketahuilah kalau nak perkahwinan bahagia suami isteri jangan ada simpan rahsia sesama sendiri. Ini beberapa tips untuk menguatkan kasih sayang antara pasangan.

GAMBAR SEKADAR HIASAN Tak kiralah anda pasangan pengantin baru atau lama, bahkan bakal menjadi suami isteri suatu ketika nanti. Wajib dipasangkan dalam hati untuk sentiasa berjanji bersama ketika saat jatuh dan bangun. Pasti setiap pasangan mahukan kebahagiaan yang dicipta dari hubungan cinta mereka. Siapalah yang mahu terus kecundang bukan? Wanista bingkiskan nasihat bermanfaat untuk dua […]

Continue Reading