Suami gaji banyak sampai berbelas ribu. Tapi selalu tak cukup duit. Rupanya habis sebab tanggung adik di kampung. Akhirnya wanita ini nekad terpaksa bagi pilihan. Tak sangka ini yang suami pilih.

GAMBAR SEKADAR HIASAN Aku seorang isteri. Sebelum berkahwin aku dibesarkan dalam keluarga yang sederhana dan serba cukup. Didikan agama yang cukup kerana ayahku seorang bilal. Selepas spm aku meneruskan pengajian kesebuah IPTA. Atas sebab2 tertentu aku berhenti kerja dan berkahwin dengan suamiku seorang lelaki yang cukup sempurna untuk aku sehinggalah beberapa peritistiwa berlaku dalam rumahtangga […]

Continue Reading

Pelik ibu mesti menangis setiap kali tinggalkan dengan isteri. Saat suami pulang awal dari kerja nak gugur jantung lihat perbuatan isteri. Tak sangka rupanya ini yang isteri lakukan pada ibu.

Foto sekadar hiasan. Nama aku Azmir ayah aku telah lama pergi sewaktu aku berusia 12 tahun, maka Ibu lah yang menjaga serta menjadi ketua keluarga. Seperti insan lain aku juga amat mengasihi Ibu aku sendiri namun segala nya berubah apabila aku berkahwin pada usia 24 tahun dengan seorang gadis yang ku kenali di tempat kerja. […]

Continue Reading

Pelik tengah malam mesti bau hanyir belakang rumah. Setiap kali malam jumaat mertua biarkan tempayan terbuka. Tak sangka rupanya ini yang mertua lakukan.

Foto sekadar hiasan. Asalamualaikum. Saya mengadu ni bukan sebab nak bukak aib mak mertua saya ke apa. Tapi saya mengadu ni sebab saya dalam keadaan ketakutan dan tekanan . Macam ni mak mertua saya tinggal dengan saya baru 2 bulan yang lalu lepas ayah mertua saya tiada. Saya ok je dia nak tinggal dengan saya […]

Continue Reading

Pelik mak mertua tiba tiba beli sarapan untuk menantu. Lepas suami pergi kerja mertua kantoi dan tergamak dia lakukan ini pada ank dan menantunya.

Masalah antar menantu dengan mentua, khususnya menantu perempuan bukan cerita baru. Dari dulu lagi sudah bermula. Puncanya mungkin boleh jadi daripada perkara yang kecil saja. Namun bagi menantu yang tinggal serumah dengan mentua risiko untuk memilik masalah itu lebih besar sebab itu disarankan supaya pasangan suami isteri tinggal berasingan. Tak akan sama, pengalaman buruk tinggal serumah […]

Continue Reading

Isteri kerap bergaduh dengan mertua. Suami tak tahan sampai sanggup lepaskan isteri yang dah 12 tahun hidup bersama.

Terlafaznya akad nikah, bermulalah satu pengorbanan isteri yang rata-rata suami tidak sedar sebenarnya. Pengorbanan isteri yang dimaksudkan adalah menerima keluarga si suami yang cara kehidupannya mungkin sama sekali tidak sama dengan cara keluarganya sendiri. Mungkin ada yang mempertikaikan yang suami juga menerima keluarga si isteri, jadi kenapa isteri yang lebih berkorban? Kita sedia maklum yang apabila pasangan berkahwin, si […]

Continue Reading