Tengah sedap makan pukul 2 pagi tiba tiba isteri bangun dari meja gigit telinga suami dekat situ juga. Tak sangka rupanya ini yang terjadi pada isteri pagi tu.

Aku tak ada masalah rumah tangga sangat. Tapi ia lebih kepada rajuk bini yang tak berpenghujung & bini ganggu jiwa aku sbb protes. Usia perkahwinan aku hampir 4 tahun dan ada seorang anak lelaki yang baru cekap bertatih. Aku kakitangan swasta & bini suri rumah. Rajuk bini bermula 3 bulan lepas. Aku balik rumah lewat […]

Continue Reading

Isteri tak pernah nak insaf lepas beberapa kali kantoi dengan suami. Akhirnya suami nekad lakukan sesuatu sampai dia menyesal.

Aku Nur (bukan nama sebenar). Aku berumur dalam lingkungan 19 tahun. Dilahirkan dalam sebuah keluarga yang bahagia itu merupakan satu nikmat yang semua orang nak dan tak semua orang dapat. Dan orang itu termasuklah aku. Ya, aku dilahirkan dibesarkan dalam keluarga yang porak-peranda. Aku jarang share masalah aku dengan orang. Aku tak suka share dengan […]

Continue Reading

Pelik lepas bersalin isteri suruh suami berhenti kerja. Tak sangka rupanya ini yang berlaku sampai mak sendiri pun marah pada suami.

kisah isteri yang bekerja dan suami pula menjadi suri rumah adalah lumrah dan tidak lagi menjadi sesuatu yang mengaibkan bagi lelaki, malah ia telah diterima oleh masyarakat dengan lapang dada. Terkadang kita perlu berfikiran terbuka dalam hal-hal yang sensitif demi kelangsungan perjalanan hidup yang masih panjang dan berusaha menangani semua masalah yang mendatang. Tetapi bagaimana […]

Continue Reading

Lelaki ini nekad letak kamera dalam diam sebab pelik badan isteri penuh dengan tanda merah. Tergamak ibu buat perkara ini pada isteri.

Semasa saya menulis ini, sudah tiga bulan saya dan isteri tinggal berasingan dari ibu saya. Saya berkahwin dengan isteri sejak 6 tahun yang lalu. Dia adalah wanita pilihan ayah saya. Isteri saya tidak pernah bersekolah sejak kecil. Ayahnya orang Cina (driver lori balak) dan ibunya pula Orang Asli. Mertua tidak berkahwin. Isteri saya dikasari oleh […]

Continue Reading

Lelaki ini sengaja tak balik rumah sampai 4 bulan lepas isteri pertama benarkan dia bermadu. Bila balik je rumah terduduk dan meraung suami bila dengar penjelasan isteri dari pertama.

Foto sekadar hiasan. Sebak dan begitu terasa sekali dengan penulisan dari suami ini. Harap cerita di bawah ini boleh menjadi pengajaran kepada kita semua selepas membaca perkongsian ini. Ikuti perkongsiannya dibawah. Aku ada dua isteri, Ros ( isteri pertama) dan Diana ( isteri kedua). Aku dan Ros kenal tahun 2012. Kami kenal di tempat kerja, […]

Continue Reading

Tak sangka suami sanggup bersama dengan pembantu rumah di bilik padahal isteri tengah kemas rumah. Akhirnya apa yang terjadi betul betul buat suami insaf.

Saya nak cerita pasal bekas kakak ipar saya, kenapa bekas sebab saya dah berpisah dengan adik ipar dia. Jadi kakak ipar saya ni adalah istri daripada abang ex husband saya. kenapa saya nak cerita pasal dia sebab saya rindukan dia dan nak berbagi pengajaran untuk suami suami kat luar sana untuk menghargai perempuan yang sayang […]

Continue Reading

Pelik ibu mesti menangis setiap kali tinggalkan dengan isteri. Saat suami pulang awal dari kerja nak gugur jantung lihat perbuatan isteri. Tak sangka rupanya ini yang isteri lakukan pada ibu.

Foto sekadar hiasan. Nama aku Azmir ayah aku telah lama pergi sewaktu aku berusia 12 tahun, maka Ibu lah yang menjaga serta menjadi ketua keluarga. Seperti insan lain aku juga amat mengasihi Ibu aku sendiri namun segala nya berubah apabila aku berkahwin pada usia 24 tahun dengan seorang gadis yang ku kenali di tempat kerja. […]

Continue Reading

Belum sempat malam pertama wanita ini nekad untuk larikan diri. Tak sangka suami tunjukkan perangai sebenar gara gara tiada hantaran telefon bimbit.

Fot0 sekadar hiasan. Nama aku Nelisa. Ini bukan nama sebenar. Catatan aku kali ini hanya ingin berkongsi kehidupan aku sebagai seorang wanita. Kalau sesiapa triggered, aku mohon maaf dahulu kepada kalian. Aku dilahirkan di Kedah, dibesarkan di Kuala Lumpur. Sejak dahulu memang aku tidak rapat dengan keluarga aku. Aku pelajari kesilapan dari pengalaman aku sendiri. […]

Continue Reading

Disebabkan terlalu percaya isteri akhirnya suami menyesal. Tiada ank seperti tiada masa depan. Tak sangka rupanya ini yang isteri buat di office.

Assalamualaikum sahabat. Thank kepada admin jika sudi siarkan luahan hati aku. Aku teramat perlukan sokongan diwaktu ini. Aku adalah Ashraf, bekas suami kepada Syuhada. 9 tahun yang lepas, aku adalah pelajar Food Tech di sebuah IPTA. Sama bidang dengan Syuhada. Cuma dia junior aku. Fast foward, kami bercinta dan selepas habis belajar, kami decide untuk […]

Continue Reading

Isteri call sampai menangis. Apa yang berlaku masa suami sampai rumah memang mengejutkan. Tak sangka rupanya ini yang kakak ipar buat kat isteri

Foto sekadar hiasan. Setiap orang mengimpikan penerimaan isteri atau suami di sambut baik dalam keluarga sendiri. Namun tidak semua yang bernasib baik. Tular di laman sosial, Melalui laman Fb KRT ,seorang suami berkongsi kisah isterinya yang mendapat layanan yang tidak sepatutnya dirumah keluarganya sendiri. Ikuti perkongsiannya dibawah. Assalamualaikum. Kisah bermula bila ayah dengan mak aku […]

Continue Reading